Kategori : Üniversite
Telefon 2 : Tel
E-posta : E-posta Gönder
Website : Websiteye Git
Açılış Saatleri
  • Pazartesi :Kapalı
  • Salı :Kapalı
  • Çarşamba :Kapalı
  • Perşembe :Kapalı
  • Cuma :Kapalı
  • Cumartesi :Kapalı
  • Sunday :Kapalı

GENEL BİLGİLER

Hakkında

 

Üniversitemiz bünyesinde lisans eğitimi verilmekte olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde yalnızca birinci öğretim bazında örgün eğitim verilmektedir. İlk öğrencilerini 2012-2013 Öğretim Yılı’nda alan bölümümüz, ilk mezunlarını 2015-2016 Öğretim Yılı’nda verecektir

 

Misyon

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü sıralanan maddelerin entegrasyonunda dünya öncülerinden biri olması amaçlanmaktadır.

 

Hayat boyu süren öğrenme ve öğretim

Burs ve araştırmalar çerçevesinde bilgi birikimi ve gelişimi

Öğretim teknolojilerinde sosyal yardım ve hizmet vermede liderlik

Ayrıca, bölüm bireylerin yaşamlarını iyileştirmek için örnek eğitim ve öğretim hizmeti verecek uzmanlar ve öğretmenler yetiştirerek küreselleşen dünyada gelişmiş toplum olmayı hedeflemektedir.

 

Vizyon

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü misyonu, seçkin öğretmenler, eğitimciler, akademisyenler ve araştırmacılar hazırlanmasına yardımcı olmaktır. Ayrıca, profesyonel öğretim tasarımını desteklemek ve geliştirmek için bilim, öğrenme ve öğretme sanatı birlikte kullanma, çeşitli paradigmaların yer aldığı araştırma metotlarını kullanma, teknolojinin etkili kullanılması, öğretim uygulamalarının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirilmesi etkili şekilde gerçekleştirilir.

 

Kazanılan Derece

 

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan ve 2 dönem boyunca stajını yapan mezunlar “Bilgisayar Öğretmenliği alanında Lisans Diploması” derecesi alırlar.

 

Kabul ve Kayıt Koşulları

 

Programa öğrenci kabulü “Adnan Menderes Üniversitesi” kayıt ve kabul yönergelerindeki usul ve esaslara uygun olarak yapılmaktadır.

 

Önceki Öğrenmenin Tanınması

 

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK ” kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye’de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.

 

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

 

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

 

Program Profili

 

Eğitim programı eğitim ve bilgisayar konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Birinci yıl dersleri farklı bilgi düzeyine sahip öğrencileri aynı bilgi seviyesine getirmek için başlıca Türkçe, matematik temel bilgisayar ve eğitim derslerini içerir. Bunlara ek olarak, öğrenciler ilk dönemde okullarda staj yapmak zorundadırlar. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllarda sunulan zorunlu ve seçmeli dersler, fizik, programlama dilleri, işletim sistemleri ve uygulamaları, veritabanı sistemleri, çoklu ortam sistemleri, yazarlık dilleri, eğitim yazılımlar geliştirme ve değerlendirme, uzaktan eğitim, materyal geliştirme ve eğitim teknolojileri, eğitimde materyal kullanımı, bilgisayar destekli eğitimin temelleri, öğretim tasarımı, gelişim ve öğrenme, araştırma yöntemleri, özel öğretim yöntemleri, sınıf yönetim, rehberlik ve bitirme projesidir. Öğrenciler toplam 2 dönem (7. ve 8.) farklı okullarda stajyer öğretmen olarak staj yapmaktadırlar.

 

Mezunların İstihdam Profilleri

 

Bölüm mezunları Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak istihdam edilmektedir.

 

Üst Derece Programlara Geçiş

 

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri lisans programında iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize sınavları yapılmaktadır. Vize sınavları notları öğrencinin dersteki başarı notunun yüzde kırkını oluşturur. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilere final sınavları uygulanır. Dersten başarılı sayılmak için önkoşul olarak öğrencilerin final sınavından en az 60 ya da daha yüksek puan almaları gerekmektedir, aksi takdirde vize notları dikkate alınmaksızın dersten kalırlar. Final sınavında başarılı olan öğrencilerin final sınavı notları, başarı notlarının yüzde altmışını oluşturur. Staj gibi vize ve final sınavı olmayan derslerin değerlendirmesi öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi yoluyla yapılır.

 

Mezuniyet Koşulları

 

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

 

Bölüm Olanakları

 

Toplam 40 bilgisayardan oluşan laboratuvar bulunmaktadır.

 

Staj Durumu

 

Öğrencilerin 2 dönem boyunca öğretmenlik uygulaması yapmaları gerekmektedir.

 

Program Çıktıları

 

1

 

Öğretime uygun planlama yapabilme.

 

2

 

Öğretim hedeflerine uygun teknolojik kaynakları seçerek kullanabilme.

 

3

 

Öğrenenlerin farklı gereksinimlerini karşılayacak teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlayarak kullanabilme.

 

4

 

Bilişim teknolojileri ile ilgili kavramları doğru ve yerinde kullanabilme.

 

5

 

Amaca uygun bir bilgisayar sistemi kurma, bu sistemle uyumlu yazılım ve çevre birimlerini kullanabilme.

 

6

 

Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirerek uygulayabilme.

 

7

 

Dosyalama ve zaman yönetimi ile ilgili organizasyonlar yapabilme.

 

8

 

Belirli amaçlar için hazırlanmış uygulama yazılımlarını kullanabilme.

 

9

 

Ağ ve internet uygulamalarını yerinde kullanabilme.

 

10

 

Öğrenenlerin farklı gereksinimlerini karşılayabilecek teknoloji destekli süreçler ve uygulamalar düzenleyebilme.

 

11

 

Bilişim teknolojilerinden yararlanarak bilgiye ulaşma, veri toplama, analiz etme ve değerlendirebilme.

 

12

 

Etkili öğretme-öğrenme materyalleri hazırlayabilme.

 

13

 

Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.

 

14

 

Yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme.

 

15

 

Bilişim teknolojileri öğrenmelerini ölçme ve değerlendirebilme.

 

16

 

Bilişim teknolojilerinden yararlanarak, öğrenmeleri ölçme ve değerlendirebilme.

 

17

 

Bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanırken sağlık ve güvenlik ile ilgili gerekli önlemleri alabilme.

 

18

 

Bilişim teknolojilerinin kullanımında etik kurallara uyabilme.

 

19

 

Bilişim teknolojilerinin kullanımında yasal kuralları uygulayabilme.

 

20

 

İnternet ve ağ uygulamalarını yerinde, güvenli ve sorumlu kullanabilme.

 

21

 

Ulusal bayramlarda belirli gün ve haftaların işlenmesinde teknolojinin etkin kullanılmasını sağlayabilme.

 

22

 

Öğrencilerin ulusal bayram ve törenlerin anlam ve önemini farkına varmalarını ve katılımlarını sağlayabilme.

 

23

 

Atatürk’ün düşünce ve görüşlerini öğretim sürecindeki uygulamalarına yansıtabilme.

 

24

 

Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla işbirliği yapabilme.

 

25

 

Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim için yararlanabilme.

 

26

 

Bilişim teknolojilerini meslektaşlar, uzmanlar, aileler ve öğrenenlerle iletişim amaçlı kullanabilme.

 

27

 

Yeni teknolojilerin toplumdaki etkilerini bilme ve bu teknolojilere uyum sağlayabilme.

 

28

 

Toplum sorunlarına yönelik projelere ve sosyal etkinliklere katılma konusunda isteklilik.

 

29

 

Konu alan bilgisine sahip olabilme

 

Adnan Menderes Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü
Kategori : Üniversite
Telefon 2 : Tel
E-posta : E-posta Gönder
Website : Websiteye Git
Adnan Menderes Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü

GENEL BİLGİLER

Hakkında

 

Üniversitemiz bünyesinde lisans eğitimi verilmekte olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde yalnızca birinci öğretim bazında örgün eğitim verilmektedir. İlk öğrencilerini 2012-2013 Öğretim Yılı’nda alan bölümümüz, ilk mezunlarını 2015-2016 Öğretim Yılı’nda verecektir

 

Misyon

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü sıralanan maddelerin entegrasyonunda dünya öncülerinden biri olması amaçlanmaktadır.

 

Hayat boyu süren öğrenme ve öğretim

Burs ve araştırmalar çerçevesinde bilgi birikimi ve gelişimi

Öğretim teknolojilerinde sosyal yardım ve hizmet vermede liderlik

Ayrıca, bölüm bireylerin yaşamlarını iyileştirmek için örnek eğitim ve öğretim hizmeti verecek uzmanlar ve öğretmenler yetiştirerek küreselleşen dünyada gelişmiş toplum olmayı hedeflemektedir.

 

Vizyon

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü misyonu, seçkin öğretmenler, eğitimciler, akademisyenler ve araştırmacılar hazırlanmasına yardımcı olmaktır. Ayrıca, profesyonel öğretim tasarımını desteklemek ve geliştirmek için bilim, öğrenme ve öğretme sanatı birlikte kullanma, çeşitli paradigmaların yer aldığı araştırma metotlarını kullanma, teknolojinin etkili kullanılması, öğretim uygulamalarının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirilmesi etkili şekilde gerçekleştirilir.

 

Kazanılan Derece

 

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan ve 2 dönem boyunca stajını yapan mezunlar “Bilgisayar Öğretmenliği alanında Lisans Diploması” derecesi alırlar.

 

Kabul ve Kayıt Koşulları

 

Programa öğrenci kabulü “Adnan Menderes Üniversitesi” kayıt ve kabul yönergelerindeki usul ve esaslara uygun olarak yapılmaktadır.

 

Önceki Öğrenmenin Tanınması

 

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK ” kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye’de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.

 

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

 

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

 

Program Profili

 

Eğitim programı eğitim ve bilgisayar konusunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak amacı ile hazırlanmıştır. Birinci yıl dersleri farklı bilgi düzeyine sahip öğrencileri aynı bilgi seviyesine getirmek için başlıca Türkçe, matematik temel bilgisayar ve eğitim derslerini içerir. Bunlara ek olarak, öğrenciler ilk dönemde okullarda staj yapmak zorundadırlar. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllarda sunulan zorunlu ve seçmeli dersler, fizik, programlama dilleri, işletim sistemleri ve uygulamaları, veritabanı sistemleri, çoklu ortam sistemleri, yazarlık dilleri, eğitim yazılımlar geliştirme ve değerlendirme, uzaktan eğitim, materyal geliştirme ve eğitim teknolojileri, eğitimde materyal kullanımı, bilgisayar destekli eğitimin temelleri, öğretim tasarımı, gelişim ve öğrenme, araştırma yöntemleri, özel öğretim yöntemleri, sınıf yönetim, rehberlik ve bitirme projesidir. Öğrenciler toplam 2 dönem (7. ve 8.) farklı okullarda stajyer öğretmen olarak staj yapmaktadırlar.

 

Mezunların İstihdam Profilleri

 

Bölüm mezunları Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak istihdam edilmektedir.

 

Üst Derece Programlara Geçiş

 

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

 

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri lisans programında iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize sınavları yapılmaktadır. Vize sınavları notları öğrencinin dersteki başarı notunun yüzde kırkını oluşturur. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilere final sınavları uygulanır. Dersten başarılı sayılmak için önkoşul olarak öğrencilerin final sınavından en az 60 ya da daha yüksek puan almaları gerekmektedir, aksi takdirde vize notları dikkate alınmaksızın dersten kalırlar. Final sınavında başarılı olan öğrencilerin final sınavı notları, başarı notlarının yüzde altmışını oluşturur. Staj gibi vize ve final sınavı olmayan derslerin değerlendirmesi öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi yoluyla yapılır.

 

Mezuniyet Koşulları

 

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

 

Bölüm Olanakları

 

Toplam 40 bilgisayardan oluşan laboratuvar bulunmaktadır.

 

Staj Durumu

 

Öğrencilerin 2 dönem boyunca öğretmenlik uygulaması yapmaları gerekmektedir.

 

Program Çıktıları

 

1

 

Öğretime uygun planlama yapabilme.

 

2

 

Öğretim hedeflerine uygun teknolojik kaynakları seçerek kullanabilme.

 

3

 

Öğrenenlerin farklı gereksinimlerini karşılayacak teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlayarak kullanabilme.

 

4

 

Bilişim teknolojileri ile ilgili kavramları doğru ve yerinde kullanabilme.

 

5

 

Amaca uygun bir bilgisayar sistemi kurma, bu sistemle uyumlu yazılım ve çevre birimlerini kullanabilme.

 

6

 

Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirerek uygulayabilme.

 

7

 

Dosyalama ve zaman yönetimi ile ilgili organizasyonlar yapabilme.

 

8

 

Belirli amaçlar için hazırlanmış uygulama yazılımlarını kullanabilme.

 

9

 

Ağ ve internet uygulamalarını yerinde kullanabilme.

 

10

 

Öğrenenlerin farklı gereksinimlerini karşılayabilecek teknoloji destekli süreçler ve uygulamalar düzenleyebilme.

 

11

 

Bilişim teknolojilerinden yararlanarak bilgiye ulaşma, veri toplama, analiz etme ve değerlendirebilme.

 

12

 

Etkili öğretme-öğrenme materyalleri hazırlayabilme.

 

13

 

Özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.

 

14

 

Yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme.

 

15

 

Bilişim teknolojileri öğrenmelerini ölçme ve değerlendirebilme.

 

16

 

Bilişim teknolojilerinden yararlanarak, öğrenmeleri ölçme ve değerlendirebilme.

 

17

 

Bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanırken sağlık ve güvenlik ile ilgili gerekli önlemleri alabilme.

 

18

 

Bilişim teknolojilerinin kullanımında etik kurallara uyabilme.

 

19

 

Bilişim teknolojilerinin kullanımında yasal kuralları uygulayabilme.

 

20

 

İnternet ve ağ uygulamalarını yerinde, güvenli ve sorumlu kullanabilme.

 

21

 

Ulusal bayramlarda belirli gün ve haftaların işlenmesinde teknolojinin etkin kullanılmasını sağlayabilme.

 

22

 

Öğrencilerin ulusal bayram ve törenlerin anlam ve önemini farkına varmalarını ve katılımlarını sağlayabilme.

 

23

 

Atatürk’ün düşünce ve görüşlerini öğretim sürecindeki uygulamalarına yansıtabilme.

 

24

 

Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla işbirliği yapabilme.

 

25

 

Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim için yararlanabilme.

 

26

 

Bilişim teknolojilerini meslektaşlar, uzmanlar, aileler ve öğrenenlerle iletişim amaçlı kullanabilme.

 

27

 

Yeni teknolojilerin toplumdaki etkilerini bilme ve bu teknolojilere uyum sağlayabilme.

 

28

 

Toplum sorunlarına yönelik projelere ve sosyal etkinliklere katılma konusunda isteklilik.

 

29

 

Konu alan bilgisine sahip olabilme

 

Özellikler
Yorum
Henüz yorum bulunmamaktadır, ilk yorumu yapmak ister misiniz?
İnceleme bırak
Hizmet: Fiyat: Kalite: Diğerleri:

Bir cevap yazın

Benzer İlanlar