Açılış Saatleri
  • Pazartesi :Kapalı
  • Salı :Kapalı
  • Çarşamba :Kapalı
  • Perşembe :Kapalı
  • Cuma :Kapalı
  • Cumartesi :Kapalı
  • Sunday :Kapalı

Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü

Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 1990 yılında kurulmuş olup, halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Yardımcı Doçent, 1 Doktoralı Araştırma Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi ve  6 ÖYP’li Araştırma Görevlisi ile, (1990 yılından itibaren) Lisans I. Öğretim, (2010-2011 yılından itibaren) Lisans II. Öğretim, (1990 yılından itibaren) Yüksek Lisans ve (2004 yılından itibaren) Doktora programları sunmakta; bunlara ek olarak (2010-2011 yılından itibaren de) “Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP)” kapsamında Araştırma Görevlisi istihdam etmektedir.
   Felsefe Bölümü’nün temel amacı, öğrenciye, felsefe tarihi donanımı içinde, geçmişten günümüze felsefenin temel problem alanlarını tanıtarak, problem bilinci kazandırmak, böylelikle de, öğrencinin doğru değerlendirme ve tutarlı akıl yürütme becerisiyle çağımızın temel problemlerine felsefi bir bakışla yönelebilmesini sağlamaktır. 
   Felsefe Bölümü’nün misyonu, çağın kültürel, toplumsal ve etik problemlerini tespit edebilen, bu problemlere eleştirel bakış açısıyla yaklaşarak çözüm üretebilen bireylerden oluşan bir toplum kurulmasına zemin hazırlamaktır.
    Bu çerçevede Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, felsefe etkinliğini, yalnızca akademik değil, aynı zamanda toplumsal yönüyle de ele almakta; Lisans ve Lisansüstü öğretim etkinlikleri ve  yurtdışına yönelik “Erasmus”, yurtiçine yönelik “Farabi” değişim programlarını sürdürmenin yanında; Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı ve Philosopher’s Index tarafından taranan “Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi”ni yılda iki sayı olmak üzere hazırlamakta; “Uludağ Felsefe Derneği (UFED)” adı altında çeşitli toplantılar ve seminerler düzenlemekte; felsefenin toplumsal düzlemde yaygınlık kazanması için çeşitli sivil toplum kuruluşları ile işbirliğine gitmektedir.
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü

Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü

Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, 1990 yılında kurulmuş olup, halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Yardımcı Doçent, 1 Doktoralı Araştırma Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi ve  6 ÖYP’li Araştırma Görevlisi ile, (1990 yılından itibaren) Lisans I. Öğretim, (2010-2011 yılından itibaren) Lisans II. Öğretim, (1990 yılından itibaren) Yüksek Lisans ve (2004 yılından itibaren) Doktora programları sunmakta; bunlara ek olarak (2010-2011 yılından itibaren de) “Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP)” kapsamında Araştırma Görevlisi istihdam etmektedir.
   Felsefe Bölümü’nün temel amacı, öğrenciye, felsefe tarihi donanımı içinde, geçmişten günümüze felsefenin temel problem alanlarını tanıtarak, problem bilinci kazandırmak, böylelikle de, öğrencinin doğru değerlendirme ve tutarlı akıl yürütme becerisiyle çağımızın temel problemlerine felsefi bir bakışla yönelebilmesini sağlamaktır. 
   Felsefe Bölümü’nün misyonu, çağın kültürel, toplumsal ve etik problemlerini tespit edebilen, bu problemlere eleştirel bakış açısıyla yaklaşarak çözüm üretebilen bireylerden oluşan bir toplum kurulmasına zemin hazırlamaktır.
    Bu çerçevede Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü, felsefe etkinliğini, yalnızca akademik değil, aynı zamanda toplumsal yönüyle de ele almakta; Lisans ve Lisansüstü öğretim etkinlikleri ve  yurtdışına yönelik “Erasmus”, yurtiçine yönelik “Farabi” değişim programlarını sürdürmenin yanında; Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı ve Philosopher’s Index tarafından taranan “Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi”ni yılda iki sayı olmak üzere hazırlamakta; “Uludağ Felsefe Derneği (UFED)” adı altında çeşitli toplantılar ve seminerler düzenlemekte; felsefenin toplumsal düzlemde yaygınlık kazanması için çeşitli sivil toplum kuruluşları ile işbirliğine gitmektedir.
Özellikler
Yorum
Henüz yorum bulunmamaktadır, ilk yorumu yapmak ister misiniz?
İnceleme bırak
Hizmet: Fiyat: Kalite: Diğerleri:

Bir cevap yazın

Benzer İlanlar