- Pazartesi :Kapalı
- Salı :Kapalı
- Çarşamba :Kapalı
- Perşembe :Kapalı
- Cuma :Kapalı
- Cumartesi :Kapalı
- Sunday :Kapalı
YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde açılan Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü, günümüz medya çevresi için disiplinlerarası bir yaklaşımla geleceğin medya profesyonellerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenciler bu bölümde, hem iletişim fakültelerinde geleneksel olarak okutulan medya, gazetecilik, yayıncılık gibi dersleri, hem de sanat bölümlerinde okutulan görsel tasarım dersleri ile bilgisayar bölümlerinde okutulan kodlama, oyun tasarımı ve insan-bilgisayar etkileşimi gibi dersleri tek bir akademik disiplin içinde alacaklardır. Ders programında aynı zamanda medya düzenlemeleri ve politikaları, sosyal psikoloji, kültür endüstrileri, sosyoloji, siyaset bilimi, tarih, felsefe, bilgisayar bilimleri ve yönetim dersleri de yer almaktadır.
Bu doğrultuda, Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesindeki Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü yeni medyaya odaklanarak gazetecilik, iletişim yönetimi, interaktif medya tasarımı ve iletişim çalışmaları sunan İzmir’deki tek bölüm olacaktır. Bölümün disiplinlerarası yaklaşımı, öğrencilerin ulusal ve uluslararası yarışmalarda, sergilerde, projelerde yer almalarını ve endüstri uygulamacıları ile etkileşim içinde olmalarını sağlayacağı için uygulayarak öğrenme fırsatı sunmaktadır.
Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü, yeni medyanın özelliklerini iyi bilen, yaratıcı ve eleştirel düşüncenin önemini benimsemiş, yeni iletişim teknolojileri kullanımında yetkinleşerek sektörün dinamiğini yakalamış öğrenciler mezun etmeyi hedeflemektedir.
Bölümde sunulan dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler “Yeni Medya ve Gazetecilik Lisans Diploması” ve “İletişim Uzmanı” ünvanı almaya hak kazanacaklardır.
BÖLÜM OLANAKLARI
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin tüm derslikleri, gelişmiş görsel-işitsel donanımları ve bilişim altyapısına sahiptir. Bölüm öğrencilerinin uygulama çalışmaları için bilgisayar laboratuvarları, Medya Merkezi’ndeki fotoğraf, televizyon ve radyo stüdyolarının olanakları kullanılmaktadır. Ayrıca öğrenciler, yeni ve modern bir kampüs içerisinde zengin kütüphane veri tabanı hizmetlerine ulaşabilmektedir. Yabancı üniversiteler ile öğrenci değişim anlaşmaları ve uygulamaları (Erasmus) öğrencilere yurt dışında eğitim alma ve yurt dışında yaşamı deneyimleme fırsatı sunulmaktadır.
İŞ OLANAKLARI
Bu bölümden mezun olan öğrenciler hem medya ve iletişim alanının kuramsal birikimine hem de yeni teknolojilere hâkim olarak toplumsal ve teknolojik değişimlerin farkında dijital dünyanın gelişen dinamiklerini bilen ve analiz edebilen iletişimciler olarak mezun olacaklardır. Bu bölümden mezun olan öğrenciler; medya sektörünün başta gazete, radyo, televizyon, internet gazeteciliği olmak üzere tüm alanlarında kamu ve özel sektörde kurumsal iletişim birimlerinde, gazeteci, sosyal medya uzmanı, dijital ajans yöneticisi, mobil pazarlamacı, e-devlet hizmetleri uzmanı, mobil ve elektronik öğrenme süreçlerinde içerik sağlayıcısı ve dijital stratejist olarak çalışabileceklerdir
DERS PROGRAMI
Bölümde öğrenciler; hem iletişim bölümlerinde geleneksel olarak okutulan gazetecilik, yayıncılık ve halkla ilişkiler derslerini, hem sanat bölümlerinde okutulan görsel tasarım dersleri, hem de bilgisayar bilimlerinde okutulan yazılım ve uygulama geliştirme felsefesi, oyun tasarımı ve insan-bilgisayar etkileşimi, ağ yapısı derslerini tek bir akademik disiplin içinde alacaklardır. Ders programında aynı zamanda yeni medya düzenlemeleri ve politikaları, sosyal psikoloji, kültür endüstrileri, sosyoloji, siyaset bilimi, tarih, felsefe, bilgisayar bilimleri ve yönetim dersleri de yer almaktadır. Ayrıca bölümün disiplinlerarası yaklaşımı, öğrencilere endüstri uygulamacıları ile etkileşim içinde olma, ulusal ve uluslararası yarışmalarda, sergilerde ve projelerde yer alma olanaklarıyla uygulamalı öğrenme fırsatı sunmaktadır. TS-2 puan türü ile öğrenci almaktadır.
Öğrencilerimize başarılı bir akademik yıl diler saygılar sunarım.
Yard. Doç. Dr. Özlem Ozan Özarslan
Bölüm Başkanı
[email protected]
YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde açılan Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü, günümüz medya çevresi için disiplinlerarası bir yaklaşımla geleceğin medya profesyonellerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenciler bu bölümde, hem iletişim fakültelerinde geleneksel olarak okutulan medya, gazetecilik, yayıncılık gibi dersleri, hem de sanat bölümlerinde okutulan görsel tasarım dersleri ile bilgisayar bölümlerinde okutulan kodlama, oyun tasarımı ve insan-bilgisayar etkileşimi gibi dersleri tek bir akademik disiplin içinde alacaklardır. Ders programında aynı zamanda medya düzenlemeleri ve politikaları, sosyal psikoloji, kültür endüstrileri, sosyoloji, siyaset bilimi, tarih, felsefe, bilgisayar bilimleri ve yönetim dersleri de yer almaktadır.
Bu doğrultuda, Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesindeki Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü yeni medyaya odaklanarak gazetecilik, iletişim yönetimi, interaktif medya tasarımı ve iletişim çalışmaları sunan İzmir’deki tek bölüm olacaktır. Bölümün disiplinlerarası yaklaşımı, öğrencilerin ulusal ve uluslararası yarışmalarda, sergilerde, projelerde yer almalarını ve endüstri uygulamacıları ile etkileşim içinde olmalarını sağlayacağı için uygulayarak öğrenme fırsatı sunmaktadır.
Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü, yeni medyanın özelliklerini iyi bilen, yaratıcı ve eleştirel düşüncenin önemini benimsemiş, yeni iletişim teknolojileri kullanımında yetkinleşerek sektörün dinamiğini yakalamış öğrenciler mezun etmeyi hedeflemektedir.
Bölümde sunulan dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler “Yeni Medya ve Gazetecilik Lisans Diploması” ve “İletişim Uzmanı” ünvanı almaya hak kazanacaklardır.
BÖLÜM OLANAKLARI
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin tüm derslikleri, gelişmiş görsel-işitsel donanımları ve bilişim altyapısına sahiptir. Bölüm öğrencilerinin uygulama çalışmaları için bilgisayar laboratuvarları, Medya Merkezi’ndeki fotoğraf, televizyon ve radyo stüdyolarının olanakları kullanılmaktadır. Ayrıca öğrenciler, yeni ve modern bir kampüs içerisinde zengin kütüphane veri tabanı hizmetlerine ulaşabilmektedir. Yabancı üniversiteler ile öğrenci değişim anlaşmaları ve uygulamaları (Erasmus) öğrencilere yurt dışında eğitim alma ve yurt dışında yaşamı deneyimleme fırsatı sunulmaktadır.
İŞ OLANAKLARI
Bu bölümden mezun olan öğrenciler hem medya ve iletişim alanının kuramsal birikimine hem de yeni teknolojilere hâkim olarak toplumsal ve teknolojik değişimlerin farkında dijital dünyanın gelişen dinamiklerini bilen ve analiz edebilen iletişimciler olarak mezun olacaklardır. Bu bölümden mezun olan öğrenciler; medya sektörünün başta gazete, radyo, televizyon, internet gazeteciliği olmak üzere tüm alanlarında kamu ve özel sektörde kurumsal iletişim birimlerinde, gazeteci, sosyal medya uzmanı, dijital ajans yöneticisi, mobil pazarlamacı, e-devlet hizmetleri uzmanı, mobil ve elektronik öğrenme süreçlerinde içerik sağlayıcısı ve dijital stratejist olarak çalışabileceklerdir
DERS PROGRAMI
Bölümde öğrenciler; hem iletişim bölümlerinde geleneksel olarak okutulan gazetecilik, yayıncılık ve halkla ilişkiler derslerini, hem sanat bölümlerinde okutulan görsel tasarım dersleri, hem de bilgisayar bilimlerinde okutulan yazılım ve uygulama geliştirme felsefesi, oyun tasarımı ve insan-bilgisayar etkileşimi, ağ yapısı derslerini tek bir akademik disiplin içinde alacaklardır. Ders programında aynı zamanda yeni medya düzenlemeleri ve politikaları, sosyal psikoloji, kültür endüstrileri, sosyoloji, siyaset bilimi, tarih, felsefe, bilgisayar bilimleri ve yönetim dersleri de yer almaktadır. Ayrıca bölümün disiplinlerarası yaklaşımı, öğrencilere endüstri uygulamacıları ile etkileşim içinde olma, ulusal ve uluslararası yarışmalarda, sergilerde ve projelerde yer alma olanaklarıyla uygulamalı öğrenme fırsatı sunmaktadır. TS-2 puan türü ile öğrenci almaktadır.
Öğrencilerimize başarılı bir akademik yıl diler saygılar sunarım.
Yard. Doç. Dr. Özlem Ozan Özarslan
Bölüm Başkanı
[email protected]