Açılış Saatleri
  • Pazartesi :Kapalı
  • Salı :Kapalı
  • Çarşamba :Kapalı
  • Perşembe :Kapalı
  • Cuma :Kapalı
  • Cumartesi :Kapalı
  • Sunday :Kapalı

Hakkımızda

 

Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi 1991 yılında temeli atılan şimdiki binasında, 1999 yılından bu yana hizmet vermektedir. Merkez Kütüphane dışında Fakülte ve Yüksekokullarda da kütüphane hizmetleri verilmektedir.
 
Merkez Kütüphane binası 750 kişilik oturma kapasitesi ile 4 Kat ve 6 salondan oluşmaktadır.
 
Merkez Kütüphane Çalışma Saatleri
 
Öğrenim Dönemi:
 
Pazartesi-Cuma: 08.00 – 24.00
 
Cumartesi-Pazar 10.00 – 24.00
 
Yararlanma Koşulları
 
Uludağ Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personeli kütüphanemizin doğal kullanıcılarıdır. Merkez Kütüphane üyelik işlemleri için ilgili taahhütnamenin doldurulması ve ıslak imzalı olarak Ödünç Verme Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. 

Taahhütnameyi ayrıca Ödünç Verme Biriminden de talep edebilirsiniz.

Dışarıdan gelen araştırmacılara ödünç kitap verilmemekte ancak kütüphane içinde hizmetlerden yararlanabilmektedirler. 
 
Üniversitemize değişim programları (ERASMUS, FARABİ vb.) ile gelen yabancı uyruklu  öğrenciler ise belgeleri ile birlikte gelerek kütüphanemizden yararlanabilirler.
 
Başvuru kaynakları (Sözlük, Ansiklopedi, Atlas v.b.), Tezler, Görsel İşitsel Materyaller ve  Süreli Yayınlar ödünç verilmemektedir. Bu kaynaklar sadece kütüphane içerisinde kullanılabilmekte ve bu kaynaklardan basılı olanlar için 2. Kat Süreli Yayınlar bölümünde fotokopi ve tarayıcı hizmeti verilmektedir.
 
Yerleşim Planı
 
4 kat, 6 salondan oluşan Merkez Kütüphane yerleşim planı şöyledir;
 
1. Kat
 
Kitap Salonu: Aynı konudaki kitapların bir arada olmasını sağlayan Dewey Onlu  Sınıflama Sistemine göre açık raf sistemiyle hizmet vermektedir.
Görme Engelliler Bölümü: 2000 yılından bu yana görme engelli kullanıcılar için  hazırlanan kitap salonunda bulunan bu odada özel bir bilgisayar ile birlikte PEARL  (Görüntü Büyütme ve Sesli Okuma Makinesi), GVZ NetOkur programları da hizmete  sunulmuştur.
 
Ödünç Verme ve Danışma bölümü: Kullanıcıların ödünç verme ve iade işlemlerinin  gerçekleştirildiği bölümdür. Aynı zamanda kullanıcıların kendi başına ödünç, iade ve  süre uzatma işlemlerini gerçekleştirebilecekleri Shelf Check cihazı da hizmete  sunulmuştur. Bunun yanında kütüphanemiz Danışma Koleksiyonu (atlas, ansiklopedi, sözlük, yıllık indeks vb.) bu bölümde kullanıma sunulmuştur. Üniversitemiz  öğrencilerinin çoğunlukta ihtiyaç duyduğu ders kitapları ve yardımcı kaynakların  bulunduğu Kütüphanemiz Rezerv Bölümü kitapları da bu bölümde bulunmaktadır.
 
Kütüphane Koleksiyon tarama: Bu salonda bulunan tarama bilgisayarları aracılıyla  kütüphanemiz koleksiyonunda bulunan yayınlar (kitaplar, tezler, süreli yayınlar, görsel- işitsel(cd-dvd-blu-ray) taranabilmektedir.
 
Elektronik Kaynaklar: Kütüphanemiz aboneliği bulunan elektronik kaynaklardan kütüphane içerisinde yararlanmak için kullanıma sunulan bilgisayarlar kullanılabilmektedir. Söz konusu bu içeriğe yerleşke dışından da E-Kütüphane (http://ekutuphane.uludag.edu.tr/) arayüzü ile erişilebilmektedir. Kampüs dışından erişim için ilgili adresten @uludag.edu.tr ya da @ogr.uludag.edu.tr uzantılı mail adresinizle kayıt olunması gerekmektedir. Kütüphanemiz içerisinde ve tüm kampüste (EDUROAM) kablosuz internet erişimi mevcuttur.
 
2.Kat
 
Süreli Yayınlar:  Satın alma (abonelik) ve bağış yoluyla gelen süreli yayınlar ile birlikte;  4 ulusal (Cumhuriyet, Hürriyet, Sabah, Yeni Şafak), 5 yerel (Olay, Bursa Hâkimiyet, Kent, Bursa Sancak, Yeni Dönem)  günlük olarak hizmete sunulmaktadır. Kütüphanemizin abone olduğu Türkçe basılı ve Yabancı e-dergileri kütüphanemiz ana sayfasındaki abone dergiler linkinden görebilirsiniz. Türkçe basılı abone dergilerin son (güncel) sayıları  sergi rafında sergilenmekte; diğer basılı koleksiyon ile birlikte eski sayıları ise alfabetik olarak raflarda hizmete sunulmaktadır. Dergiler ödünç verilmemekte ancak kullanıcılarımız bu katta hizmete sunulan fotokopi ve  tarama hizmetinden yararlanabilmektedir.
 
3.Kat
 
Tezler: Üniversitemizde yapılan yüksek lisans, doktora, uzmanlık, bitirme tezleri ve  araştırma projeleri bu bölümde hizmete sunulmaktadır. Tezler de diğer danışma kaynakları gibi ödünç verilmemektedir. Bitirme tezlerin  tamamı, yüksek lisans ve doktora tezlerinin ise izin verilen belirli bölümleri fotokopi çektirilebilir.
 
İdari Bürolar ve Teknik İşlemler bölümü: Kütüphane ve Dokümantasyon Daire  Başkanlığı ve idari bürolar bu bölümde bulunmaktadır. Kütüphaneye gelen kaynakların sağlama, kataloglama, sınıflama vb. işlemlerin yapıldığı teknik hizmetler bölümleri de bu katta hizmet vermektedir.
 
4.Kat
 
Okuma Salonları: Tek başına çalışma yapılan ve serbest çalışma salonu olarak kullanılan karşılıklı 2 ayrı salondan oluşmaktadır. Ayrıca grup çalışmalarına olanak sağlayan 3 ayrı grup çalışma odası bulunmaktadır.
 
Görsel-İşitsel Birimi: Üniversitemiz kullanıcılarının kültürel ihtiyaçlarını desteklemek  amacı ile sağlanan görsel işitsel materyallerin (CD, DVD, VCD, BLU-RAY) ve bu materyallerin kullanımı için ihtiyaç duyulan 5 adet BluRay oynatıcı, 5 adet full HD  televizyon ve 10 adet PC ile birlikte film ve müzik arşivi hizmete sunulmuştur.

Uludağ Üniversitesi Kütüphanesi

Hakkımızda

 

Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi 1991 yılında temeli atılan şimdiki binasında, 1999 yılından bu yana hizmet vermektedir. Merkez Kütüphane dışında Fakülte ve Yüksekokullarda da kütüphane hizmetleri verilmektedir.
 
Merkez Kütüphane binası 750 kişilik oturma kapasitesi ile 4 Kat ve 6 salondan oluşmaktadır.
 
Merkez Kütüphane Çalışma Saatleri
 
Öğrenim Dönemi:
 
Pazartesi-Cuma: 08.00 – 24.00
 
Cumartesi-Pazar 10.00 – 24.00
 
Yararlanma Koşulları
 
Uludağ Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personeli kütüphanemizin doğal kullanıcılarıdır. Merkez Kütüphane üyelik işlemleri için ilgili taahhütnamenin doldurulması ve ıslak imzalı olarak Ödünç Verme Birimine teslim edilmesi gerekmektedir. 

Taahhütnameyi ayrıca Ödünç Verme Biriminden de talep edebilirsiniz.

Dışarıdan gelen araştırmacılara ödünç kitap verilmemekte ancak kütüphane içinde hizmetlerden yararlanabilmektedirler. 
 
Üniversitemize değişim programları (ERASMUS, FARABİ vb.) ile gelen yabancı uyruklu  öğrenciler ise belgeleri ile birlikte gelerek kütüphanemizden yararlanabilirler.
 
Başvuru kaynakları (Sözlük, Ansiklopedi, Atlas v.b.), Tezler, Görsel İşitsel Materyaller ve  Süreli Yayınlar ödünç verilmemektedir. Bu kaynaklar sadece kütüphane içerisinde kullanılabilmekte ve bu kaynaklardan basılı olanlar için 2. Kat Süreli Yayınlar bölümünde fotokopi ve tarayıcı hizmeti verilmektedir.
 
Yerleşim Planı
 
4 kat, 6 salondan oluşan Merkez Kütüphane yerleşim planı şöyledir;
 
1. Kat
 
Kitap Salonu: Aynı konudaki kitapların bir arada olmasını sağlayan Dewey Onlu  Sınıflama Sistemine göre açık raf sistemiyle hizmet vermektedir.
Görme Engelliler Bölümü: 2000 yılından bu yana görme engelli kullanıcılar için  hazırlanan kitap salonunda bulunan bu odada özel bir bilgisayar ile birlikte PEARL  (Görüntü Büyütme ve Sesli Okuma Makinesi), GVZ NetOkur programları da hizmete  sunulmuştur.
 
Ödünç Verme ve Danışma bölümü: Kullanıcıların ödünç verme ve iade işlemlerinin  gerçekleştirildiği bölümdür. Aynı zamanda kullanıcıların kendi başına ödünç, iade ve  süre uzatma işlemlerini gerçekleştirebilecekleri Shelf Check cihazı da hizmete  sunulmuştur. Bunun yanında kütüphanemiz Danışma Koleksiyonu (atlas, ansiklopedi, sözlük, yıllık indeks vb.) bu bölümde kullanıma sunulmuştur. Üniversitemiz  öğrencilerinin çoğunlukta ihtiyaç duyduğu ders kitapları ve yardımcı kaynakların  bulunduğu Kütüphanemiz Rezerv Bölümü kitapları da bu bölümde bulunmaktadır.
 
Kütüphane Koleksiyon tarama: Bu salonda bulunan tarama bilgisayarları aracılıyla  kütüphanemiz koleksiyonunda bulunan yayınlar (kitaplar, tezler, süreli yayınlar, görsel- işitsel(cd-dvd-blu-ray) taranabilmektedir.
 
Elektronik Kaynaklar: Kütüphanemiz aboneliği bulunan elektronik kaynaklardan kütüphane içerisinde yararlanmak için kullanıma sunulan bilgisayarlar kullanılabilmektedir. Söz konusu bu içeriğe yerleşke dışından da E-Kütüphane (http://ekutuphane.uludag.edu.tr/) arayüzü ile erişilebilmektedir. Kampüs dışından erişim için ilgili adresten @uludag.edu.tr ya da @ogr.uludag.edu.tr uzantılı mail adresinizle kayıt olunması gerekmektedir. Kütüphanemiz içerisinde ve tüm kampüste (EDUROAM) kablosuz internet erişimi mevcuttur.
 
2.Kat
 
Süreli Yayınlar:  Satın alma (abonelik) ve bağış yoluyla gelen süreli yayınlar ile birlikte;  4 ulusal (Cumhuriyet, Hürriyet, Sabah, Yeni Şafak), 5 yerel (Olay, Bursa Hâkimiyet, Kent, Bursa Sancak, Yeni Dönem)  günlük olarak hizmete sunulmaktadır. Kütüphanemizin abone olduğu Türkçe basılı ve Yabancı e-dergileri kütüphanemiz ana sayfasındaki abone dergiler linkinden görebilirsiniz. Türkçe basılı abone dergilerin son (güncel) sayıları  sergi rafında sergilenmekte; diğer basılı koleksiyon ile birlikte eski sayıları ise alfabetik olarak raflarda hizmete sunulmaktadır. Dergiler ödünç verilmemekte ancak kullanıcılarımız bu katta hizmete sunulan fotokopi ve  tarama hizmetinden yararlanabilmektedir.
 
3.Kat
 
Tezler: Üniversitemizde yapılan yüksek lisans, doktora, uzmanlık, bitirme tezleri ve  araştırma projeleri bu bölümde hizmete sunulmaktadır. Tezler de diğer danışma kaynakları gibi ödünç verilmemektedir. Bitirme tezlerin  tamamı, yüksek lisans ve doktora tezlerinin ise izin verilen belirli bölümleri fotokopi çektirilebilir.
 
İdari Bürolar ve Teknik İşlemler bölümü: Kütüphane ve Dokümantasyon Daire  Başkanlığı ve idari bürolar bu bölümde bulunmaktadır. Kütüphaneye gelen kaynakların sağlama, kataloglama, sınıflama vb. işlemlerin yapıldığı teknik hizmetler bölümleri de bu katta hizmet vermektedir.
 
4.Kat
 
Okuma Salonları: Tek başına çalışma yapılan ve serbest çalışma salonu olarak kullanılan karşılıklı 2 ayrı salondan oluşmaktadır. Ayrıca grup çalışmalarına olanak sağlayan 3 ayrı grup çalışma odası bulunmaktadır.
 
Görsel-İşitsel Birimi: Üniversitemiz kullanıcılarının kültürel ihtiyaçlarını desteklemek  amacı ile sağlanan görsel işitsel materyallerin (CD, DVD, VCD, BLU-RAY) ve bu materyallerin kullanımı için ihtiyaç duyulan 5 adet BluRay oynatıcı, 5 adet full HD  televizyon ve 10 adet PC ile birlikte film ve müzik arşivi hizmete sunulmuştur.

Özellikler
Yorum
Henüz yorum bulunmamaktadır, ilk yorumu yapmak ister misiniz?
İnceleme bırak
Hizmet: Fiyat: Kalite: Diğerleri:

Bir cevap yazın