Konum : Beşiktaş
Açılış Saatleri
  • Pazartesi :Kapalı
  • Salı :Kapalı
  • Çarşamba :Kapalı
  • Perşembe :Kapalı
  • Cuma :Kapalı
  • Cumartesi :Kapalı
  • Sunday :Kapalı

Barbaros Bulvarı’nın kuzey kesiminde, yaklaşık on dönümlük bir arazi üzerinde, 1440 metrekarelik bir alana inşaa edilmiştir. Yıldız Sarayı yolu üzerindeki yapının asıl adı Hamidiye olmasına rağmen, daha çok Yıldız Camii olarak bilinmektedir. II. Abdülhamit tarafından 1885-86’da yaptırılan camiinin mimarı, Sarkis Balyan’dır.

Yapı, 1877’de Yıldız Sarayı’na yerleşmesinden sonra, güvenlik nedeniyle uzak camilere gitmekten hoşlanmayan Sultan II. Abdülhamit’in isteği üzerine, sarayın hemen yanı başında inşaa edilmiştir. Etrafı demir parmaklıklarla çevrili bir avluda yer alır. Bu geniş avluya, üç ayrı yerden, üç kapı ile girilmektedir. Bu kapılardan en büyüğü, kuzeyden cami avlusuna girilen kapıdır ve Yıldız Üniversitesi girişinin tam karşısında bulunmaktadır. Saray girişlerini andıran bu kapıdan, zemini kesme taşla kaplı, geniş bir avluya geçilir.

 

Girişte sağda, dört cepheli, üstü çatı pencereli, küçük bir kubbe ile örtülü bir saat kulesi vardır. ( http://www.degisti.com/index.php/archives/6495 )    Saat kulesinden camiye doğru biraz ileride, Fransa’da dökülen yeşil renkli, nefis Hamidiye Çeşmesi ve çeşmenin ön tarafında Sultan II. Abdulhamit Han Tuğrası dikkat çekmektedir

Cami, kitlesi, plan şeması ve dekorasyonu ile son dönem Osmanlı mimarlığında eşi olmayan bir yapıdır. Barok, ampir, rokoko üsluplarının harmanlandığı eklektik stilin son örneği olan yapı,aynı zamanda Osmanlı selatin camilerinin sonuncusudur. Yıldız Hamidiye Camii, köşk, hatta saray imgesinin öne çıktığı bir tasarım örneğidir. Gerçekten de hünkar köşkü kitlesi, dikdörtgen planlı tek bir ana kitle olarak biçimlenmiş, buna kuzey doğu ve kuzey batı yönlerinden eklenen yine dikdörtgen planlı ve daha alçak iki kitle hiyerarşik ve simetrik bir görünüm sağlamıştır. Bu görünümü güçlendiren bir diğer öğe ise cephenin merkez aksının, taç kapı biçiminde tasarlanması ve bunun için de daha geniş ve daha yüksek tutulması, öne doğru bir çıkma yapması ve üstte zengin bezemeli bir tepelikle vurgulanmasıdır. Bu taç kapı motifi, mihrap çevresinde de kullanılmıştır. Böylece taç kapılar, tarihi işlevlerinden farklı olarak, kubbeyi ortalayan simetri öğeleri olmuşlardır.

Yıldız Camii
Konum : Beşiktaş
Yıldız Camii

Barbaros Bulvarı’nın kuzey kesiminde, yaklaşık on dönümlük bir arazi üzerinde, 1440 metrekarelik bir alana inşaa edilmiştir. Yıldız Sarayı yolu üzerindeki yapının asıl adı Hamidiye olmasına rağmen, daha çok Yıldız Camii olarak bilinmektedir. II. Abdülhamit tarafından 1885-86’da yaptırılan camiinin mimarı, Sarkis Balyan’dır.

Yapı, 1877’de Yıldız Sarayı’na yerleşmesinden sonra, güvenlik nedeniyle uzak camilere gitmekten hoşlanmayan Sultan II. Abdülhamit’in isteği üzerine, sarayın hemen yanı başında inşaa edilmiştir. Etrafı demir parmaklıklarla çevrili bir avluda yer alır. Bu geniş avluya, üç ayrı yerden, üç kapı ile girilmektedir. Bu kapılardan en büyüğü, kuzeyden cami avlusuna girilen kapıdır ve Yıldız Üniversitesi girişinin tam karşısında bulunmaktadır. Saray girişlerini andıran bu kapıdan, zemini kesme taşla kaplı, geniş bir avluya geçilir.

 

Girişte sağda, dört cepheli, üstü çatı pencereli, küçük bir kubbe ile örtülü bir saat kulesi vardır. ( http://www.degisti.com/index.php/archives/6495 )    Saat kulesinden camiye doğru biraz ileride, Fransa’da dökülen yeşil renkli, nefis Hamidiye Çeşmesi ve çeşmenin ön tarafında Sultan II. Abdulhamit Han Tuğrası dikkat çekmektedir

Cami, kitlesi, plan şeması ve dekorasyonu ile son dönem Osmanlı mimarlığında eşi olmayan bir yapıdır. Barok, ampir, rokoko üsluplarının harmanlandığı eklektik stilin son örneği olan yapı,aynı zamanda Osmanlı selatin camilerinin sonuncusudur. Yıldız Hamidiye Camii, köşk, hatta saray imgesinin öne çıktığı bir tasarım örneğidir. Gerçekten de hünkar köşkü kitlesi, dikdörtgen planlı tek bir ana kitle olarak biçimlenmiş, buna kuzey doğu ve kuzey batı yönlerinden eklenen yine dikdörtgen planlı ve daha alçak iki kitle hiyerarşik ve simetrik bir görünüm sağlamıştır. Bu görünümü güçlendiren bir diğer öğe ise cephenin merkez aksının, taç kapı biçiminde tasarlanması ve bunun için de daha geniş ve daha yüksek tutulması, öne doğru bir çıkma yapması ve üstte zengin bezemeli bir tepelikle vurgulanmasıdır. Bu taç kapı motifi, mihrap çevresinde de kullanılmıştır. Böylece taç kapılar, tarihi işlevlerinden farklı olarak, kubbeyi ortalayan simetri öğeleri olmuşlardır.

Özellikler
nenerede
Yorum
Henüz yorum bulunmamaktadır, ilk yorumu yapmak ister misiniz?
İnceleme bırak
Hizmet: Fiyat: Kalite: Diğerleri:

Bir cevap yazın

Benzer İlanlar