Açılış Saatleri
  • Pazartesi :Kapalı
  • Salı :Kapalı
  • Çarşamba :Kapalı
  • Perşembe :Kapalı
  • Cuma :Kapalı
  • Cumartesi :Kapalı
  • Sunday :Kapalı
Yapı – Modüler Sistem

MEF İngilizce Hazırlık Programı yedi haftalık dört modül ve bir yaz modülünden oluşan bir modüler sistem kullanır. Yedi haftalık dersin ardından öğrenciler modül sonu sınavına (EOM) girerler. Yeni modülün başlamasından önce bir hafta tatil yapılır.
 
Dört düzey vardır: 1. Düzey – 4. Düzey.  1. Düzey’den başlayan bir öğrenci dördüncü modülün sonuna geldiğinde dört düzeyi tamamlamış olacaktır.
   
Düzeylerin Tanımları
 
Öğrenciler akademik yıl başında Yerleştirme Sınavı’nın sonuçlarına göre dört düzeyden birine yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’nı tamamlamak ve lisans programına başlayabilmek için öğrencinin 4. Düzey’i başarıyla bitirmesi gerekmektedir. 4. Düzey’i dönem ortasında tamamlayan her öğrenci (yani 1. Modül veya 3. Modül’ün sonunda) dönemin ikinci yarısında seçtiği bir dersi alabilir (yani 2. Modül veya 4. Modül ). 4. Düzey’i 1.Modül veya 2.Modül’de başarıyla tamamlayanlar ikinci dönemin başında lisans programlarına başlayabilirler.
 
1. Düzey – Hiç İngilizce bilmeyen veya çok az bilen öğrenciler (CEFR pre-A1 ve A1) akademik yılın başında bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlamak için sırasıyla 1.Düzey, 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey’i geçmeleri gerekir.
 
1. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin

  • Gündelik dilde kullanılan ifadeleri, gereksinimlerini karşılayacak belirli tipteki çok temel sözcük gruplarını anlamaları ve kullanabilmeleri;
  • Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip olduğu nesneler gibi kişisel bilgiler hakkında sorular sorabilmeleri;
  • Karşısındaki insanın yavaş ve net konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit yolla iletişim kurmaları beklenir.

 

2. Düzey – Temel İngilizce bilgisine sahip olan (CEFR A2) öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrenciler programı tamamlamak için sırasıyla 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey’i geçmek zorundadırlar.  
 
2. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • En yakın ilişkili alanlara dair cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri (örn: çok temel kişi ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam) anlamaları;
  • Alışılagelen ve rutin konulara dair basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve rutin işlerde iletişim kurmaları;
  • Kendi geçmişini, yakın çevresini veya yakın gereksinin alanlarındaki konuları basit ifadelerle anlatması beklenir.
 
3. Düzey – İngilizce düzeyleri alt Orta (CEFR B1) olan öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyde başlayan öğrenciler programı tamamlamak için 3. Düzey ve  4. Düzey’i geçmek zorundadırlar. 
 
3. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • İş, okul, eğlence gibi alanlarda sürekli karşılaşılaşılan alışıldık konular üzerine net standart bilginin ana noktalarını anlaması
  • İngilizcenin konuşulduğu yerlerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek durumlarla baş edebilmesi;
  • Genel geçer veya kişisel ilgisi olan konular üzerine basit akıcı metinler yazabilmesi;
  • Deneyimlerini ve olayları, rüyaları, umutlarını ve tutkularını anlatabilmesi ve düşüncelerine, planlarına ilişkin kısa gerekçeler anlatabilmesi ve açıklamalar yapabilmesi beklenir.
 
4. Düzey – Orta Üstü (CEFR B1+) düzeydeki öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyde başlayan öğrenciler programı tamamlamak için 4. Düzey’i geçmek zorundadırlar.
 
4. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • Karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlaması ve yazarların kendilerine özgü bakış açılarını saptayabilmeleri;
  • Sosyal ortamlarda rahatlıkla ve kendilerini ifade edebilecek tarzda iletişim kurabilmeleri;
  • Düşüncelerini, bakış açılarını, fikirlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak ifade etme konusunda gelişen bir yeterlik göstermeleri beklenir. 
MEF Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı
Yapı – Modüler Sistem

MEF İngilizce Hazırlık Programı yedi haftalık dört modül ve bir yaz modülünden oluşan bir modüler sistem kullanır. Yedi haftalık dersin ardından öğrenciler modül sonu sınavına (EOM) girerler. Yeni modülün başlamasından önce bir hafta tatil yapılır.
 
Dört düzey vardır: 1. Düzey – 4. Düzey.  1. Düzey’den başlayan bir öğrenci dördüncü modülün sonuna geldiğinde dört düzeyi tamamlamış olacaktır.
   
Düzeylerin Tanımları
 
Öğrenciler akademik yıl başında Yerleştirme Sınavı’nın sonuçlarına göre dört düzeyden birine yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’nı tamamlamak ve lisans programına başlayabilmek için öğrencinin 4. Düzey’i başarıyla bitirmesi gerekmektedir. 4. Düzey’i dönem ortasında tamamlayan her öğrenci (yani 1. Modül veya 3. Modül’ün sonunda) dönemin ikinci yarısında seçtiği bir dersi alabilir (yani 2. Modül veya 4. Modül ). 4. Düzey’i 1.Modül veya 2.Modül’de başarıyla tamamlayanlar ikinci dönemin başında lisans programlarına başlayabilirler.
 
1. Düzey – Hiç İngilizce bilmeyen veya çok az bilen öğrenciler (CEFR pre-A1 ve A1) akademik yılın başında bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrencilerin programı tamamlamak için sırasıyla 1.Düzey, 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey’i geçmeleri gerekir.
 
1. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin

  • Gündelik dilde kullanılan ifadeleri, gereksinimlerini karşılayacak belirli tipteki çok temel sözcük gruplarını anlamaları ve kullanabilmeleri;
  • Kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip olduğu nesneler gibi kişisel bilgiler hakkında sorular sorabilmeleri;
  • Karşısındaki insanın yavaş ve net konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit yolla iletişim kurmaları beklenir.

 

2. Düzey – Temel İngilizce bilgisine sahip olan (CEFR A2) öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyden başlayan öğrenciler programı tamamlamak için sırasıyla 2. Düzey, 3. Düzey ve 4. Düzey’i geçmek zorundadırlar.  
 
2. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • En yakın ilişkili alanlara dair cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri (örn: çok temel kişi ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam) anlamaları;
  • Alışılagelen ve rutin konulara dair basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve rutin işlerde iletişim kurmaları;
  • Kendi geçmişini, yakın çevresini veya yakın gereksinin alanlarındaki konuları basit ifadelerle anlatması beklenir.
 
3. Düzey – İngilizce düzeyleri alt Orta (CEFR B1) olan öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyde başlayan öğrenciler programı tamamlamak için 3. Düzey ve  4. Düzey’i geçmek zorundadırlar. 
 
3. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • İş, okul, eğlence gibi alanlarda sürekli karşılaşılaşılan alışıldık konular üzerine net standart bilginin ana noktalarını anlaması
  • İngilizcenin konuşulduğu yerlerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek durumlarla baş edebilmesi;
  • Genel geçer veya kişisel ilgisi olan konular üzerine basit akıcı metinler yazabilmesi;
  • Deneyimlerini ve olayları, rüyaları, umutlarını ve tutkularını anlatabilmesi ve düşüncelerine, planlarına ilişkin kısa gerekçeler anlatabilmesi ve açıklamalar yapabilmesi beklenir.
 
4. Düzey – Orta Üstü (CEFR B1+) düzeydeki öğrenciler bu düzeye yerleştirilirler. İngilizce Hazırlık Programı’na bu düzeyde başlayan öğrenciler programı tamamlamak için 4. Düzey’i geçmek zorundadırlar.
 
4. Düzey’i başarıyla tamamlayan öğrencilerin
  • Karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlaması ve yazarların kendilerine özgü bakış açılarını saptayabilmeleri;
  • Sosyal ortamlarda rahatlıkla ve kendilerini ifade edebilecek tarzda iletişim kurabilmeleri;
  • Düşüncelerini, bakış açılarını, fikirlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak ifade etme konusunda gelişen bir yeterlik göstermeleri beklenir. 
Özellikler
Yorum
Henüz yorum bulunmamaktadır, ilk yorumu yapmak ister misiniz?
İnceleme bırak
Hizmet: Fiyat: Kalite: Diğerleri:

Bir cevap yazın

Benzer İlanlar